Również goście psują wirtuozowi sentymentalną podróż i zmuszają go do rozrachunku z własnym życiem.
Najważniejsze pytania skierowane do Orlanda brzmią:
W głównej roli wystąpi
w pozostałych:
Scenografia:
muzyka:
światło:
Reżyserka Anna Smolar o przedstawieniu:
Jest to spektakl o sumieniu. O wielkości i pysze artysty, o jego odpowiedzialności wobec innych. Każda z pozostałych postaci dramatu pozwala zadać pytanie o tożsamość, o wierności wobec siebie, marzeń czy wartości, z których jest zbudowany człowiek. Te postaci pozwalają opowiedzieć o różnych ważnych sprawach – Polsce i jej demonach (lustracja), roli artysty w społeczeństwie, Marcu 1968 i jego konsekwencjach oraz o zachwianej żydowskiej tożsamości. Jest to spektakl o muzyce, miłości do niej i bólu tworzenia. O sztuce, jako jedynej kochance i religii, w obliczu śmierci. Większość bohaterów sztuki to niespełnieni artyści, złamane losy. Z tego tła zdecydowanie wybijają się dwie postaci - doktor Ulman, bohater powstania w getcie, opozycjonista i kardiolog (pierwowzorem postaci jest Marek Edelman) oraz Grad – młody utalentowany skrzypek, który w imię działalności opozycyjnej rezygnuje ze swojej kariery. I to konflikt między ich altruistyczną postawą a postawą wirtuoza jest najistotniejszy w sztuce. Wbrew pozorom nie jest to problem anachroniczny, bo pytanie - „Czy sztuka powinna służyć sama sobie, czy podporządkowywać się wyższym celom?” - jest ciągle aktualne.
Zapraszamy do Laboratorium Dramatu przy Olesińskiej 21
Tel. 0 663 741 903
rezerwacja@tat.pl